Projekty 2019

Autor:
Radmila Vaňková
Název instituce:
Gymnázium Petra Bezruče ve Frýdku-Místku
Stručný popis:
Projekt vytvořený pro iniciativy spojené s klášterem v Zásmukách (Zásmucké tvůrčí dílny).
- v labyrintech komunikace (akční tvorba, kresba)
- v labyrintu krajiny (záznamy zvuků přírody – vlastní nahrávky zvuků v krajině vtechnice suché jehly)/J.Cage
- v labyrintu Země (kresba)/inspirace dokumentem Yanna Arthuse-Bertranda)
- v labyrintu mého fyzického těla (hmatová kresba, linoryt, plastika z drátů)/ A.Šimotová,K.Malich
- v labyrintu mýtickém (vosk, malba,… více
Počet zúčastněných:
150
Věk:
14 - 17
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x autorský dokument studentů gymnázia o sympoziu v Zásmukách na téma Labyrinty (odkaz na YouTube); 1x soubor určený k listování - sestavený z ukázek (velikost max A3).
Autor:
Radmila Vaňková
Název instituce:
Gymnázium Petra Bezruče ve Frýdku-Místku
Stručný popis:
"Vo čem ten příběh člověka vlastně je?/(…)/tady je zrcadlo a tady tvůj stín/tady je most a tady je konec/ tady vše začíná a tady jsou slova slova/(…)"/ Pavel Zajíček, Mejla Hlavsa, DG 307
Inspirováni a zasaženi industriálními prostorami Dolní oblasti Vítkovice (Ostrava) a hudbou undergroundové kapely DG 307.
„Příběh člověka“ - v malbě, kresbě, tisku, sprejích, počítačové grafice, fotografickém fantazijním příběhu
Počet zúčastněných:
70
Věk:
14 - 17
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x soubor prací určený k listování (max A2), 2 x studentské autorské portfolio ("sci-fi příběh", "Úlomky" - k listování - max A4)
Autor:
Radmila Vaňková
Spoluautoři:
Markéta Myšková
Název instituce:
Gymnázium Petra Bezruče ve Frýdku-Místku
Stručný popis:
Může se stát něco tak seriózního, jako je státnost, státní symbol, politika, první republika zdrojem výtvarné imaginace, snění?
Státní symboly, první republiku i současnost jsme se pokusili interpretovat vážně, s poezií i s nadhledem.
Kdo je to politik? Ty současné známe z médií, ale kdo jsou ti, kteří stáli u zrodu naší republiky? Je ta důstojnost viděná na starých fotografiích opravdová, nebo hraná? Pánové procházejí sítem šablon, rodí se nám znovu ve streetartovém nástřiku… více
Počet zúčastněných:
150
Věk:
14 - 17
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x video (odkaz na YouTube)
Autor:
Lenka Feldsteinová
Spoluautoři:
ZUŠ Sedlčany: Jaroslava Trojanová, Lenka Feldsteinová, Diana Pinkasová, Vendula Dědová, PedF Č. Budějovice: Lenka Vilhelmová, Petr Brožka, Josef Lorenc, Gymnázium Frýdek - Místek: Radmila Vaňková, ZŠ Zásmuky, ZUŠ Kolín
Název instituce:
ZUŠ Sedlčany Šafaříkova 428
Stručný popis:
Sdílený prostor - jedná se o 5letý projekt několika nadšenců (koordinátorem je Jaroslava Trojanová, která vede literárně-dramatický obor na ZUŠ Sedlčany). Tento projekt je unikátní tím, že prochází napříč celým vzdělávacím systémem výtvarného školství z různých regionů (od MŠ a ZŠ Zásmuky, ZUŠ Sedlčany a Kolín, Gymnázium Frýdek - Místek až po pedagogickou fakultu v Českých Budějovicích) Náš tým oslovuje veřejnost, pořádá výtvarné, dramatické a taneční dílny pro místní školu, besedy, sympózia,… více
Počet zúčastněných:
450
Věk:
4 - 100
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x kniha, 1x odkaz na YouTube
Autor:
Lenka Feldsteinová
Spoluautoři:
Vladimíra Křenková, Diana Pinkasová
Název instituce:
ZUŠ Sedlčany Šafaříkova 428
Stručný popis:
Východiskem výtvarného projektu napříč skupinami byla inspirace shlédnutého představení Laterny magiky "CUBE". Chtěli jsme proměnit veřejný prostor - sterilní fasádu naší školní budovy, chtěli jsme se ohlédnout za naší historií, oslavit netradičně 17. listopad, chtěli jsme inspirovat, sdílet to s našimi přáteli, spolužáky, rodiči i prarodiči... Rozhodli jsme se vytvořit časovou osu v omezené barevnosti (od návrhu až po realizaci) a naší "kostku - budovu ZUŠ" zahalit shrnutím… více
Počet zúčastněných:
40
Věk:
8 - 16
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
Portfolio 1x, paravan 1x
Autor:
Lenka Feldsteinová
Název instituce:
ZUŠ Sedlčany Šafaříkova 428
Stručný popis:
NOMEN OMEN (doslovně Jméno = znamení). Jaký význam nese mé jméno? Jak utváří moji identitu? Jak ovlivňuje mne? A jak já mohu ovlivnit prostor, který mne obklopuje?
Cyklus na sebe navazujících výtvarných lekcí inspirovaný vlastním jménem, díly našich výtvarníků (E. Ovčáček, J. Kolář, K. Kintera) a Havlovými Antikódy.
- jméno a jeho význam (hrátky se slovy, motivační úvod)
- písmena jako základní stavební kameny (výtv.hry ústící do grafiky)
- písmena jako stavební… více
Počet zúčastněných:
20
Věk:
10 - 15
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x portfolio, 30 fotografií
Autor:
Ivana Blažková
Název instituce:
ZUŠ Václava Pichla,Klášterní 39,Bechyně
Stručný popis:
Výtvarný projekt je zaměřený na fenomén sdílení v propojení s divákovou imaginativní složkou.
Počet zúčastněných:
56
Věk:
6 - 15
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
1x přehledová deska
Autor:
Miroslava Rychtářová
Spoluautoři:
Miroslava Rychtářová
Název instituce:
Základní umělecká škola Heleny Salichové, Ostrava - Polanka nad Odrou
Stručný popis:
Co je to podobizna? V jakém kontextu se používá? Je podoba s někým z mých předků nápadná? Komu se podobám? V čem jsou fotografie podobné? Jak se fotografovalo v minulosti? Kdo vlastnil fotoaparát? Byl fotoaparát vzácností? Jakou funkci mají dnešní fotoaparáty? Nevytlačí je snad časem dokonalejší mobily? Jakou mají staré fotografie výpovědní hodnotu. Jakou hodnotu a využití mají fotografie v současnosti Koho na fotografiích najdeme? Proč se předkové fotografovali, kde a jak? Z jakého důvodu se… více
Počet zúčastněných:
9
Věk:
10 - 15
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
9 autorských fotoknih A4, prostorový objekt 33 x 25 x 20 cm
Autor:
Miroslava Rychtářová
Spoluautoři:
Miroslava Rychtářová
Název instituce:
Základní umělecká škola Heleny Salichové, Ostrava - Polanka nad Odrou
Stručný popis:
ERIK
V galerii DOX v Praze mi padla do ruky útlá knížečka nakladatelství Zlín s názvem ERIK autora Shau Tan. Knížka je to malá a nenápadná avšak s velkým poselstvím, určená k velkému zamyšlení s výzvou ke tvoření, sdílení myšlenek a názorů.
Erik je imaginární cizinec. Je zvláštní s podivnými zvyklostmi. Nevíme co si o něm máme myslet. Chceme, aby u nás poznal hodně věcí. Ze všeho nejvíce ho zajímá shromažďování nalezených drobností. Erik sdílí s námi prostor, zážitky, je tichý… více
Počet zúčastněných:
10
Věk:
6 - 10
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
11 výkresů A3, 1 x prostorový objekt 50 x40 x15 cm
Autor:
Miroslava Rychtářová
Spoluautoři:
Miroslava Rychtářová , Miroslava Milotová
Název instituce:
Základní umělecká škola Heleny Salichové, Ostrava - Polanka nad Odrou
Stručný popis:
Rozkvetlý strom?
Hodně sněhu, led, sníh a mráz – to byla letošní zima. Co takhle to bílé mrazivé nadělení ozvláštnit? Napadlo nás, že bychom mohli vytvořit před naší školkou rozkvetlý strom. Děti za pomocí paní učitelek vyrobily výrazné červené květy z papíru. Každý dítě má jeden květ a hurá s ním ven. Všechny květy jsme v mrazivé zimě umístili na vzrostlý strom magnolie před budovu školky. Na web jsme umístili dopis s textem: Co je to stalo se stromem před MŠ? Rozkvetlý strom? Teď v… více
Počet zúčastněných:
47
Věk:
4 - 50
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
8 fotografií, 1 x kresba A3